Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Gościnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://dpsgoscino.finn.pl/ .
Data publikacji strony internetowej: 22 stycznia 2007 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 marca 2021 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niepoprawna struktura nagłówkowa. Dotyczy to budowy strony, gdzie nie została zachowana hierarchia nagłówkowa informacji publikowanych na stronie. Na stronie głównej nagłówek nadrzędny (h1) występuje wielokrotnie. Poprawa dostępności tych elementów będzie zrealizowana przy kolejnej aktualizacji strony.
Justowanie tekstu. Większość artykułów na stronie została wyjustowana, np. Strona główna/ Dom Pomocy Społecznej w Gościnie/ Ogłoszenie, Uwaga kontrahenci. Poprawa dostępności artykułów w zakładce jest realizowana na bieżąco. Błąd ten nie wpływa na treść przekazu.
Niektóre dokumenty opublikowane na stronie nie są dostępne cyfrowo. Dotyczy to, np. Regulaminy/ Uchwała Zarządu Powiatu w Kołobrzegu. Dostępność takich dokumentów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 26 marca 2021 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 12 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Doroty Szymańskiej — e-mail koordynator@dostepnosci.pl lub telefonicznie +48 795 939 808.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Dyrektor Domu Pomocy Społecznej,
- Adres: ul. Karlińska 1, 78-120 Gościno,
- mail: dpsg@kolobrzeg.powiat.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Dom Pomocy Społecznej w Gościnie, ul. Karlińska 1, 78-120 Gościno.Parking: przed budynkiem znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku: do budynku Domu Pomocy Społecznej w Gościnie przy ulicy Karlińskiej 1 prowadzą cztery wejścia ze schodami. Jedno od ulicy Karlińskiej oraz pozostałe od strony ulicy IV dyw. Woj. Polskiego. Jedno z wejść usytuowane od strony dziedzińca zostało dodatkowo wyposażone w podjazd z poręczami dla wózków inwalidzkich.
Dostępność komunikacyjna budynku: W budynku znajduje się winda przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych. Dojście do windy jest pozbawione progów. Winda umożliwia transport z parteru na piętro I i II oraz poziom 0. Wyposażona w dźwięk otwieranych drzwi i numerację pięter. W korytarzach wewnętrznych oraz pomieszczeniach budynku zniwelowano bariery architektoniczne, co umożliwia swobodne przemieszczanie się osób niepełnosprawnych ruchowo. W Domu Pomocy Społecznej nie ma pochylni, platform, informacji głosowych natomiast każda osoba niepełnosprawna może skorzystać w dni robocze od pon.-pt. w godzinach 7-15 z przewodnika, który jest pracownikiem adminidtracji.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku na każdej kondygnacji znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|